21van 21
lordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 10 april 2024 12:34
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
10 april 2024 12:34
bestaat er een mogelijkheid om een koper te blokkeren, zodat hij de verkoper niet meer lastig valt. Heb weer voor de tweede maal een ambetanterik die O.A. schrijft :
-Ga ik ook niet doen. Misschien moet je in grote letters erbij zetten dat je vervoer en verpakking aanrekent.
-Ga ik ook niet doen. Misschien moet je in grote letters erbij zetten dat je vervoer en verpakking aanrekent.
is there a possibility to block a buyer so that he no longer bothers the seller. For the second time I have an idiot who writes OA:
-I'm not going to do that either. Perhaps you should state in large letters that you charge for transport and packaging.
-I'm not going to do that either. Perhaps you should state in large letters that you charge for transport and packaging.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtCollectioneur
SUPER
- Catalogus manager
- 5.359 berichten
- 10 april 2024 13:09
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
10 april 2024 13:09
In het abonnementenoverzicht is te zien dat vanaf de TOP-Seller een potentiële koper geblokkeerd kan worden voor aankopen in je shop.
The subscription overview shows that from the TOP Seller a potential buyer can be blocked from making purchases in your shop.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 10 april 2024 18:03
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
10 april 2024 18:03
gevonden, maar een ding is jammer : je moet gans onderaan naar je shopinstellingen gaan en zien dat je niet per ongeluk een bijna gelijknamige blokkeert; Misschien bij een volgende update, als je een bestelling annuleert, je ook de koper kunt blokkeren
found, but one thing is a pity: you have to go to your shop settings at the bottom and make sure you don't accidentally block someone with the same name; Maybe in the next update, if you cancel an order, you can also block the buyer
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtBericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtIedereen moet die mogelijkheid kunnen krijgen en niet alleen de Top-Sellers.
Everyone should be able to have that opportunity and not just the Top Sellers.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.053 berichten
- 11 april 2024 10:12
2.5K
added
25K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
11 april 2024 10:12
Al zou ik die mogelijkheid hebben, dan zou hem niet gebruiken. Ik zie het meer als een uitdaging om een minder redelijke mening te weerleggen.
En zo heftig was het citaat van Ernie nou ook niet:
-Ga ik ook niet doen. Misschien moet je in grote letters erbij zetten dat je vervoer en verpakking aanrekent.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtBericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.053 berichten
- 11 april 2024 13:14
2.5K
added
25K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
11 april 2024 13:14
Ik wil graag mensen blokkeren die iets bestellen en daarna niets meer van zich laten horen.
Waarom zou je dat willen? De kans dat je dit soort mensen treft, is vrij klein en de kans dat zo iemand nogmaals bij je bestelt, is nog veel kleiner. Het lijkt mij een overbodig instrument.
Als iemand een koop niet doorzet, doet ie, wat mij betreft, zichzelf te kort. Het kan mij helemaal niks schelen.
Ik kan me wel voorstellen, dat dit bij Top-sellers vaker voorkomt. Misschien is dat de reden waarom zij die mogelijkheid wel hebben.
I would like to block people who order something and then don't hear from them again.
Why would you want that? The chance that you will meet these types of people is quite small and the chance that such a person will order from you again is even smaller. It seems to me to be an unnecessary instrument.
If someone doesn't go through with a purchase, as far as I'm concerned, they're selling themselves short. I don't care at all.
I can imagine that this happens more often with Top-sellers. Maybe that's why they have that option.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 15 april 2024 08:44
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
15 april 2024 08:44
heb nog maar 1 koper geblokkeerd, hij heeft al diverse malen besteld, maar weigert te betalen omdat hij de verzendkosten te hoog vindt
I have only blocked 1 buyer, he has already ordered several times, but refuses to pay because he thinks the shipping costs are too high
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.053 berichten
- 15 april 2024 08:58
2.5K
added
25K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
15 april 2024 08:58
Dat lijkt een onredelijke koper, maar ik kan eigenlijk geen goed oordeel geven, omdat ik de feiten niet ken. Het zou kunnen dat hij wil dat je gebruikmaakt van een goedkopere verzender. Dat zou ik altijd even vragen.
Als hij werkelijk een onredelijke persoon is, dan lijkt het blokkeren geen goed middel. Dan is het n.m.m veel handiger als je LD maatregelen laat nemen, zodat deze 'koper' geen andere verkoper kan gaan lastigvallen.
That seems like an unreasonable buyer, but I can't actually give a good opinion because I don't know the facts. He may want you to use a cheaper shipper. I would always ask that.
If he really is an unreasonable person, then blocking doesn't seem like a good remedy. Then it is much more useful if you have LD take measures so that this 'buyer' cannot harass another seller.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 15 april 2024 10:17
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
15 april 2024 10:17
hij wil alleen de verzendingskosten betalen, maar niks voor verpakking en bijkomende kosten
he only wants to pay the shipping costs, but nothing for packaging and additional costs
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.053 berichten
- 15 april 2024 15:23
2.5K
added
25K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
15 april 2024 15:23
Heel veel verkopers brengen voor verpakking en eventuele bijkomende kosten niks in rekening, dus de gedachte van de koper lijkt mij op zich (als zuinige Nederlander) niet heel vreemd. Zeker als het om meer gaat dan een paar Eurodubbeltjes.
Many sellers do not charge anything for packaging and any additional costs, so the buyer's idea does not seem very strange to me (as a frugal Dutch person). Especially when it concerns more than a few Euro dimes.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht@lordernie persoonlijk vind ik dat de kosten van verpakkingsmateriaal bij de verkoper hoort te liggen en niet bij de koper, dus wat dat betreft ben ik het wel met Vertigo eens en snap ik ook wel het standpunt van de koper.. Alleen als men iets koopt wat heel secuur moet worden ingepakt (bijv om breekschade te voorkomen) of een item met een afwijkende afmeting waar niet zo gauw een passende verpakking voor te vinden is, dan kan je als verkoper een bijdrage voor de verpakking vragen..
2 redenen om geen verpakkingskosten te vragen.
In de 1ste plaats kan je de verpakking van je eigen aankopen (vaak) makkelijk her gebruiken en ten 2e horeca gelegenheden, cafetaria's en kruideniers hebben vaak 10 tallen (verschillende maten) dozen per week over, als je het vriendelijk vraagt mag je daar vast wel wat van meenemen.
2 redenen om geen verpakkingskosten te vragen.
In de 1ste plaats kan je de verpakking van je eigen aankopen (vaak) makkelijk her gebruiken en ten 2e horeca gelegenheden, cafetaria's en kruideniers hebben vaak 10 tallen (verschillende maten) dozen per week over, als je het vriendelijk vraagt mag je daar vast wel wat van meenemen.
@lordernie personally I think that the costs of packaging materials should be borne by the seller and not the buyer, so in that respect I agree with Vertigo and I also understand the buyer's position.. Only if you buy something that needs to be packed very carefully (e.g. to prevent breakage damage) or an item with a different size for which suitable packaging is not easily found, then you as a seller can ask for a contribution for the packaging.
2 reasons not to charge packaging costs.
Firstly, you can (often) easily reuse the packaging of your own purchases and secondly, catering establishments, cafeterias and grocers often have tens of (different sizes) boxes left over per week, if you ask nicely you can probably get them. take some with you.
2 reasons not to charge packaging costs.
Firstly, you can (often) easily reuse the packaging of your own purchases and secondly, catering establishments, cafeterias and grocers often have tens of (different sizes) boxes left over per week, if you ask nicely you can probably get them. take some with you.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 16 april 2024 12:35
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 12:35
IK verkoop gemiddeld 1 bestelling per week, dus heb ik de mogelijkheid om kosten te besparen (3km x 2) naar ophaalpunt, om niet iedere week te verzenden, maar dan zullen de meeste kopers vragen waarom het nog niet is opgestuurd of ergens een € bij te rekenen
I sell an average of 1 order per week, so I have the opportunity to save costs (3km x 2) to collection point, to not send every week, but then most buyers will ask why it hasn't been sent yet or add € somewhere to calculate
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtvertigo
VIP
- Catalogus beheerder
- 1.053 berichten
- 16 april 2024 13:08
2.5K
added
25K
prices
100
info pages
25K
reviews
1K
posts
16 april 2024 13:08
Sorry, ik begrijp niet helemaal waarom voor een afstand van 3 km extra kosten in rekening brengt. Je kunt die afstand lopen of fietsen en dat kost bijna niks. En dan heb je nog beweging ook.
Het feit dat je extra kosten in rekening mag brengen, betekent niet dat je dat ook moet doen. Maar je moet het allemaal zelf weten. Het is jouw shop.
In ieder geval, goed dat je de bijbehorende teksten, die gisteren nog in jouw shop stonden, heb aangepast.
Sorry, I don't quite understand why you charge extra for a distance of 3 km. You can walk or cycle that distance and it costs almost nothing. And then you also have movement.
Just because you can charge extra fees doesn't mean you have to. But you have to know it all yourself. It's your shop.
In any case, it's good that you adjusted the accompanying texts, which were in your shop yesterday.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtCollectioneur
SUPER
- Catalogus manager
- 5.359 berichten
- 16 april 2024 13:31
1K
added
100K
prices
25
info pages
500K
reviews
5K
posts
16 april 2024 13:31
Bij LastDodo is er geen maximum dat je aan verzendkosten mag rekenen.
Maar dan moet je ook niet gaan jammeren als potentiële kopers hierover bij je gaan klagen. Daarvoor hoef je een koper niet te blokkeren.
At LastDodo there is no maximum amount you can charge for shipping costs.
But then you shouldn't complain when potential buyers complain to you about this. You don't have to block a buyer for that.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 16 april 2024 14:32
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 14:32
sedert ik enkele jaren geleden van het dak gevallen ben, laat mijn rug het niet toe om 6 km te wandelen en een fiets zou ik terug moeten kopen. daarbij heb ik astma en ben allergisch van alle soorten pollen, wat betekend dat ik enkel als het regent veel mag wandelen en fietsen, wat ook niet ideaal is
Ever since I fell off the roof a few years ago, my back doesn't allow me to walk 6 km and I would have to buy a bicycle again. I also have asthma and am allergic to all types of pollen, which means that I can only walk and cycle a lot when it rains, which is also not ideal
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 16 april 2024 14:34
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 14:34
In de twaalf jaar dat ik verkoop heb ik op de honderden kopers die ik reeds heb gehad er 1 en slechts 1 die klaagt
In the twelve years that I have been selling, out of the hundreds of buyers I have had, I have had 1 and only 1 who complains
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtlordernie
TOP
- 1.552 berichten
- 16 april 2024 14:55
10K
added
25K
prices
10
info pages
1K
posts
16 april 2024 14:55
ps ik word oud en versleten
ps I'm getting old and worn out
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele berichtbuizer
VIP
- Catalogus beheerder
- 915 berichten
- 16 april 2024 18:38
5K
added
1K
prices
25K
reviews
500
posts
16 april 2024 18:38
1 klager op 1357 verkopen bewijst juist dat je goed bezig bent.
En iedereen denkt er het zijne van.
Maar elke euro die ik uitgeef aan verpakking (en verzending) is een euro die ik niet kan 'spenderen' aan 'aankopen'.
Zei de 'prijsbewuste' Vlaming/Belg.
En 't is een dooddoener ok maar verpakkingen recupereren is ook natuur respecteren.
1 complainant in 1357 sales proves that you are doing well.
And everyone thinks their own way about it.
But every dollar I spend on packaging (and shipping) is a dollar I can't 'spend' on 'purchases'.
Said the 'price-conscious' Flemish/Belgian.
And it's a killer, okay, but recovering packaging also means respecting nature.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht "IK verkoop gemiddeld 1 bestelling per week, dus heb ik de mogelijkheid om kosten te besparen (3km x 2) naar ophaalpunt, om niet iedere week te verzenden, maar dan zullen de meeste kopers vragen waarom het nog niet is opgestuurd of ergens een € bij te rekenen "
lordernie Ik denk dat als je het netjes (in je shop) communiceert een serieuze verzamelaar/liefhebber het helemaal niet erg vind om iets langer op de bestelling te wachten. Je zou bijv. 2x in de maand op een vaste dag kunnen verzenden.
"I sell an average of 1 order per week, so I have the opportunity to save costs (3km x 2) to collection point, to not send every week, but then most buyers will ask why it hasn't been sent yet or a € to be added"
lordernie I think that if you communicate it properly (in your shop), a serious collector/enthusiast wouldn't mind waiting a little longer for the order. For example, you could send twice a month on a fixed day.
Bericht is vertaald uit het Engels
Toon originele bericht21van 21