Klantvriendelijkheid is precies heel ver te zoeken hier. Als iemand jullie tegelijk 11 loten aanbiedt die duizenden euro's waard zijn, dan weiger je niet het kleinste lot van de hoop met een mail waar je zelfs niet op kan antwoorden, maar zoek je contact met die verkoper op een andere manier, en stel je bv. voor om twee loten te combineren. Of beter nog, dan neem je dat kleine lot erbij om zo ook de grote loten te hebben.
Ik bied 11 kavels aan met Portugese striptijdschriften die de beste Belgische (en Nederlandse) strips bevatten, vaak in unieke vormen. Loten van een paar honderd euro tot 1000 Euro, inclusief bv. een stuk of 50 opeenvolgende nummers van O Papagaio uit 1936 met een unieke, ingekleurde versie van Kuifje in Amerika. Gedurende een korte periode in 1953 verschenen in deze tijdschriften (Cavaleiro Andante) geen Kuifje verhalen maar wel Blake en Mortimer en Kapitein Rob (ja, bizarre combinatie). Kapitein Rob in zwart-wit, en Blake en Mortimer in unieke kleuren, niet de normale kleuren. Daar maak ik een apart lot van, en dat lot wordt dan geweigerd. Waarom zou ik de moeite doen om uitgebalanceerde loten te maken en dit zorgvuldig in 11 te verdelen als dan een beoordelaar het weigert (zonder, voor zover ik kan zien, zelfs maar de mogelijkheid om te reageren om dit uit te leggen).
Ik heb de andere 10 loten verwijderd, en zal de 5 loten met Ohee's die ik al aan het maken was ook maar een echt veilinghuis aanbieden. Daar zullen ze waarschijnlijk WEL blij zijn met bv. een lot met alle 35 Rik Clément Ohees, gesigneerd door Rik Clement. Of alle Ohee Jef Nys biografieën, gesigneerd. Of alle Bob Mau verhalen, gesigneerd. Of...
Mijn broer is recent overleden, en we zijn nu zijn verzameling aan het verkopen. Er komen nog tientallen loten met uniek of zeldzaam materiaal. Vraag het aan de grote Vlaamse verzamelaars, ze kenden hem allemaal, er zitten nog heel wat schatten in, die jullie veilingen hadden kunnen opleuken.
Maar dan had je jullie aanpak misschien wat menselijker en opener moeten doen, niet een dwaze weigeringsmail waar zelfs geen antwoord op mogelijk is.
Dommeriken.
Francis Mouton
Customer friendliness is very hard to find here. If someone offers you 11 lottery tickets at the same time that are worth thousands of euros, then you do not refuse the smallest lot of the lot with an email to which you cannot even reply, but contact that seller in a different way, and imagine, for example, for combining two lots. Or better yet, you take that small lottery ticket there to also have the big lottery tickets.
I offer 11 lots with Portuguese comic magazines that feature the best Belgian (and Dutch) comics, often in unique shapes. Lots from a few hundred euros to 1000 euros, including for example about 50 consecutive issues of O Papagaio from 1936 with a unique, colored version of Tintin in America. For a short period in 1953, no Tintin stories appeared in these magazines (Cavaleiro Andante), but Blake and Mortimer and Captain Rob (yes, bizarre combination). Captain Rob in black and white, and Blake and Mortimer in unique colors, not the normal colors. I will make a separate lottery ticket out of that, and that lot will be refused. Why bother creating balanced lots and dividing this carefully into 11 if then a reviewer declines (without, as far as I can tell, even the ability to comment to explain this).
I have removed the other 10 lots, and will be offering the 5 lots with Ohee's that I was already making in a real auction house. There they will probably be happy with, for example, a lottery ticket with all 35 Rik Clément Ohees, signed by Rik Clement. Or all Ohee Jef Nys biographies, signed. Or all Bob Mau stories, signed. Or ...
My brother passed away recently, and we are now selling his collection. Dozens more lots will be released with unique or rare material. Ask the great Flemish collectors, they all knew him, there are still a lot of treasures in it that could have enhanced your auctions.
But then maybe you should have done your approach a bit more humane and open, not a silly refusal email to which you can't even get an answer.
Fools.
Francis Mouton
- 1,106 messages
- June 24, 2020 11:25
Kijk eens hier onder, (Vooral de laatste uit 2020)
trouwens met zulke woord waal kom je niet ver en de mogelijkhijdt vragen te stellen bestaat echt wel
en het antwoord hier zal zijn dit is de verzamel site deze heeft niets met de veiling site te doen !
Onderwerp: Algemeen - Nieuws / catalogusprijzen
Have a look below, (Especially the last one from 2020)
besides, words like that won't get you very far and the possibility to ask questions really does exist
and the answer here will be this is the collection site it has nothing to do with the auction site!
Subject: General - News / List Prices
Waaronder? Het bericht hieronder gaat over overgeslagen factuurnummers. De mail die je krijgt als je kavel geweigerd is kan niet beantwoord worden. Contact opnemen met de expert kan tijdens de voorbereiding van een kavel, maar niet nadat het aangeboden is / geweigerd is. En er is geen apart forum voor de veiling.
Including? The message below is about skipped invoice numbers. The e-mail you receive when your lot has been rejected cannot be answered. You can contact the expert during the preparation of a lot, but not after it has been offered / refused. And there is no separate forum for the auction.
- 1,106 messages
- June 24, 2020 11:39
vraag aan de expert zo gaat dat het kavel wat afgekeurt is opnieuw aanbieden op de laatste pagina komt helemaal beneden bericht aan de expert hier kun je dan vragen waarom enz
hieronder betekent de catalogus prijzen wat jaren geleden misschien nog voor 500 gekocht is brengt nu misschien nog 50.
ask the expert so that the lot has been rejected, relist on the last page. Message to the expert here you can ask why etc
Below the catalog prices means what might have been bought for 500 years ago now brings maybe 50 more.
- Moderator
- 1,139 messages
- June 24, 2020 11:41
En er is geen apart forum voor de veiling.
Helemaal correct en daarom is je hele tirade op het forum nutteloos, want er is geen veilingmedewerker die hier meeleest.
Probeer gewoon eens contact op te nemen met de klantenservice die zit er niet voor niets (een telefoonnummer - zelfs een aparte voor België - staat in dat bericht).
And there is no separate forum for the auction.
Completely correct and that's why your whole rant on the forum is useless, because no auction person is reading along here.
Just try to contact customer service , they are there for a reason (a telephone number - even a separate one for Belgium - is in that message).
Beste Francis,
Jouw frustratie en reactie is onder deze omstandigheden heel begrijpelijk.
Zoals je mogelijk weet, heb ik Chris persoonlijk goed gekend, net als sommige van de medewerkers-stripexperten. Wij waren op de hoogte van zijn ziekte en net zoals voor vele verzamelaars is zijn overlijden voor ons een klap.
Catawiki Comics heeft zich de afgelopen jaren sterk gespecialiseerd in het veilen van complete verzamelingen. Hiervoor verlenen wij gratis advies en staan we de eigenaar(s) graag bij met raad en daad.
Wij hadden Chris en echtgenote hierover, via tussenpersoon, een tijd geleden al geinformeerd. Verder behandelen wij dit met de nodige kiesheid en wachten in dergelijke situatie een eventuele vraag af. Wij gaan ons in geen geval opdringen.
We zijn dan ook verrast dat plots kavels aangeboden worden uit deze verzameling, zonder enige verwijzing naar Chris in de beschrijving. De expert beoordeelt de kavels dan op hun afzonderlijke waarde en niet als deel van een waardevol geheel, zoals jij ook suggereert.
Om heel kort te reageren op de klacht inzake klantvriendelijkheid en combineren: combineren is wel degelijk wat de experten altijd nastreven en voorstellen. Dat is zelfs de specialiteit van deze expert.
Hier is het misgegaan, en daar is een simpele reden voor. Experten kunnen niet door het kijken naar 1 geisoleerd kavel weten dat er nog meer achter zit. Kavels komen niet gegroepeerd per aanbieder binnen, maar chronologisch en zo worden ze ook behandeld. Tussen het eerste en het laatst aangeboden kavel kunnen dus verschillende andere kavels het overzicht verhinderen.
Vandaar dat wij al een jaar lang via onze newsletters oproepen om ons te contacteren in verband met verzamelingen. Dan kunnen we een globale aanpak voorstellen en komen we bijna altijd tot een akkoord om alles te veilen, inbegrepen de wat zwakkere kavels.
Ik stel dus voor dat we contact opnemen voor goed overleg.
Met oprechte deelneming,
Patrick Vranken
Category Manager Catawiki Comics
Dear Francis,
Your frustration and reaction is very understandable under these circumstances.
As you may know, I personally knew Chris well, as did some of the collaborator comics experts. We were aware of his illness and, like many collectors, his death is a blow to us.
Catawiki Comics has specialized strongly in the auctioning of complete collections in recent years. For this we provide free advice and we are happy to advise and assist the owner (s).
We had informed Chris and wife about this, through an intermediary, some time ago. Furthermore, we treat this with the necessary discretion and await a possible question in such a situation. Under no circumstances will we impose ourselves.
We are therefore surprised that lots are suddenly offered from this collection, without any reference to Chris in the description. The expert will then assess the lots on their individual value and not as part of a valuable whole, as you also suggest.
To respond very briefly to the complaint about customer friendliness and combining: combining is indeed what the experts always strive for and propose. That is even the specialty of this expert.
This is where it went wrong, and there is a simple reason for it. Experts cannot know by looking at 1 isolated lot that there is more to it. Lots do not arrive grouped by provider, but chronologically and that is how they are treated. Various other lots can therefore prevent the overview between the first and last offered lot.
That is why we have been calling through our newsletters for a year to contact us about collections. Then we can propose a global approach and we almost always come to an agreement to auction everything, including the somewhat weaker lots.
So I suggest that we get in touch for proper consultation.
With sincere condolences,
Patrick Vranken
Category Manager Catawiki Comics