Forum (100517 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > Het afhalen bij de verkoper (Afgesloten)

9 berichten

miniwonderland 1 bericht

Hallo,

Wanneer iemand zijn gewonnen kavel wil ophalen bij de verkoper, kan deze dan betalen bij afhaling? Of moet de betaling dan ook via Catawiki lopen?
En wanneer iemand betaald bij afhaling moet dat dan worden door gegeven aan Catawiki? Ik begrijp dat even niet.

Gr, Menno.

Veilingmeester Moderator 454 berichten

@miniwonderland
Wanneer iemand zijn gewonnen kavel wil ophalen bij de verkoper, kan deze dan betalen bij afhaling? Of moet de betaling dan ook via Catawiki lopen?
En wanneer iemand betaald bij afhaling moet dat dan worden door gegeven aan Catawiki? Ik begrijp dat even niet.

De hoogste bieder krijgt direct na afloop van de betreffende veiling een mail toegezonden waarmee hij de betaling kan verrichten. Hij kan dan eventueel (indien de verkoper dat zo heeft ingesteld) aangeven dat de koper de kavel gaat ophalen. Vervolgens wordt automatisch de factuur hierop aangepast en moet de koper de factuur betalen aan Catawiki.
Daarna krijgt de verkoper bericht dat het kavel betaald is en dat het wordt opgehaald of verzonden moet worden.

user-3323a72 4 berichten

Ik heb kavel via catawiki laten veilen. Kavel is verkocht aan koper vlak bij mij in de buurt. Omdat kavel van glas was en zeer breekbaar heb ik contact met koper gezocht en kavel bij haar bezorgd en verzendkosten cash terug gegeven. Ik heb haar wel laten tekenen voor ontvangst en er is mail verkeer via catawiki app geweest met afspraken om bij haar te bezirgen. Hoe gaat dit nu verder met afrekenen?

Arco Catalogus manager 9,378 berichten

Zodra je de status van de order wijzigt in 'verzonden' wordt het afgesproken bedrag over enige tijd aan je uitbetaald.

user-3323a72 4 berichten

Daar zit volgens mij het probleem. Order blijft op "betaald" staan en ik krijg van Catawiki herinneringen dat ik kavel moet opsturen. Mijn andere kavels zijn via track en trace verzonden en dit loopt prima. Ik ben benieuwd wanneer order dan op verzonden gaat staan. 

Bel de klantenservice maar even, dan komt het vast in orde...

user-3323a72 4 berichten

Heeft u daar een telefoonnummer van? Ik heb van de week al een nummer geprobeerd maar dat is buiten gebruik en ik kan geen ander nummer vinden. Ook al via mail geprobeerd maar krijg daar ook geen respons op. Ik ben blij dat u wel even zo vriendelijk bent om te reageren. Bij voorbaat dank.

Als je de stappen hier volgt, kom je uiteindelijk bij het telefoonnummer uit dat voor jou van toepassing is.

user-3323a72 4 berichten

Bedankt, ik ga dat maandag proberen.

Reageer op onderwerp